Порушив? Сплати: є форма постанови про накладання штрафу на роботодавця

21 березня 2016 713
Штрафи за порушення у сфері праці передбачені КЗпП у 2015 році, порядок їх накладання визначено КМУ у лютому 2016 року , а форма постанови, в якій фіксуватимуть рішення про притягнення роботодавця до відповідальності, чинна з 11 березня 2016 року

Практика доводить, що періодичні нагадування про неминуче покарання — дієвий превентивний захід. Управління Держпраці у Херсонській області (далі — Держпраці)  нагадує, що відповідальність за порушення трудового законодавства посилено. Якщо раніше посадові особи несли особисту адміністративну відповідальність, то віднедавна (з урахуванням дат набрання чинності відповідними нормативними актами) фінансові санкції застосовуватимуть і до підприємства, а сплачувати штрафи доведеться з прибутку.

Постановою КМУ від 03.02.2016 № 55 внесені зміни до Постанови КМУ «Про затвердження Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про зайнятість населення» від 17.07.2013 № 509. Документ визначає механізм накладення на суб’єктів господарювання та роботодавців штрафів за порушення законодавства про працю. Їх перелік визначено у частині 2 статті 265 Кодексу законів про працю України.

Зокрема передбачено, що юридичні та фізичні особи-підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу у разі:

  • фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків — у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;
  • порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі — у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення;
  • недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці — у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;
  • недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», — у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;
  • порушення інших вимог трудового законодавства, крім передбачених абзацами другим – п’ятим частини другої цієї статті — у розмірі мінімальної заробітної плати.

11 березня 2016 року набув чинності наказ Мінсоцполітики України «Про затвердження форми постанови про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами Державної служби України з питань праці» від 02.02.2016 № 67. Відтак контролюючий орган має повний пакет нормативних документів не лише для прийняття рішення про штрафні санкції, але й для його оформлення.

Означені санкції мають право застосовувати Голова Держпраці, його заступники, начальники управлінь і відділів Держпраці із заступниками, начальники територіальних органів Держпраці та їх заступники.


Коментар журналу «Кадровик-01»

«Хто поінформований, той озброєний!» — гласить народна мудрість. Хоча штрафні санкції, розмір яких сягає 30 мінімальних заробітних плат (ст. 265 КЗпП), запроваджено ще з 1 січня 2015 року, говорити про них предметно не доводилося через відсутність підзаконного акта, який, власне, регламентував би процедуру притягнення до відповідальності. Наразі маємо і норму закону, і механізм її реалізації, і форму постанови про накладення штрафу, і ексклюзивні роз’яснення з цього приводу.

І все це ви знайдете у журналі «Кадровик-01»:

Штрафи за порушення у сфері праці: порядок накладання визначено (журнал «Кадровик-01» № 3/2016)

Перевірки роботодавців органами Держпраці: мораторій не діє (журнал «Кадровик-01» №3 /2016)

Тож будьмо готові до перевірок стану дотримання законодавства, що їх проводить Держпраці, й пам’ятаймо, що на повноваження цього органу влади «перевірочний» мораторій не поширюється.



Підписка на новини

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої новини. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас у курсі всіх кадрових подій!

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією


Розсилка





© Кадровик-01, 2017. Усі права захищено
Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів сайту, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції сайту

Свідоцтво про державну реєстрацію
КВ 18746-7546 ПР від 02.03.2012


  • Ми в соцмережах
×

Ми не можемо вас відпустити з порожніми руками!

Залишайте свій e-mail та першими дізнавайтеся про наші акційні пропозиції та безплатні вебінари!