text

Активуйте подарунковий доступ >

Кадровик01

Відповідальність за порушення законодавства про працю — 2018: підстави та розмір

  • 9 січня 2018
  • 12065

За порушення законодавства про працю роботодавці нестимуть відповідальність у вигляді штрафу. Механізм накладення штрафів визначено Порядком накладення штрафів за порушення законодавства про зайнятість населення, затвердженим постановою КМУ від 17.07.2013 № 509 (далі — Порядок № 509).

Підстави накладення штрафів на роботодавців за порушення законодавства про працю:

  • рішення суду про оформлення трудових відносин із працівником, який виконував роботу без укладення трудового договору, та встановлення періоду такої роботи чи роботи на умовах неповного робочого часу в разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, в установі, організації;
  • акт про виявлення під час перевірки суб’єкта господарювання або роботодавця ознак порушення законодавства про працю, складеного посадовою особою Держпраці чи її територіального органу, виконавчого органу міської ради міста обласного значення та сільської, селищної, міської ради об’єднаної територіальної громади;
  • акт документальної виїзної перевірки ДФС, її територіального органу, в ході якої виявлені порушення законодавства про працю.

Відповідальність за порушення законодавства про працю — 2018: підстави та розмірЧитайте також: Інспекційні відвідування замість перевірок: усе по-новому

Інспекційні відвідування замість перевірок: усе по-новому

Джерело: https://www.kadrovik01.com.ua/article/3902-nspektsyn-vdvduvannya-zamst-perevrok-use-po-novomu

Будь-яке використання матеріалів можливе лише за наявності гіперпосилання.

Уповноважена особа приймає рішення щодо розгляду справи про накладення штрафу протягом 10-ти днів із дня складення акта перевірки.

До відома

Уповноваженими особами є Голова Держпраці, його заступники, начальники управлінь і відділів Держпраці та їх заступники (з питань, що належать до їх компетенції), начальники територіальних органів Держпраці та їх заступники.

Окрім адміністративної та кримінальної відповідальності за порушення законодавства про працю, яку несли посадові особи, застосовуються фінансові санкції і до суб’єктів господарювання.

Відповідальність за порушення законодавства про працю — 2018: підстави та розмір Дізнайтеся, як проходить перевірка — інспекційне відвідування роботодавця інспектором праці

Юридичні та фізичні особи — підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу у таких випадках:

Суть порушення

Розмір штрафу

Примітка

Абзац 2 частини 2 статті 265 КЗпП — фактичний допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи впродовж повного робочого часу, встановленого на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків

30-кратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника щодо якого скоєно правопорушення

111 690 грн

Абзац 3 частини 2 статті 265 КЗпП — порушення встановлених строків виплати заробітної плати, інших виплат, передбачених законодавством, більш як за 1 місяць, виплата їх не в повному обсязі

3-кратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення

11 169 грн

Абзац 4 частини 2 статті 265 КЗпП — недотримання мінімальних державних гарантій з оплати праці

10-кратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника

37 230 грн

Абзац 5 частини 2 статті 265 КЗпП — недотримання встановлених законом гарантій і пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу»

10-кратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника щодо якого скоєно правопорушення

37 230 грн

Абзац 6 частини 2 статті 265 КЗпП — недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні

3-кратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення

11 169 грн

Абзац 7 частини 2 статті КЗпП — вчинення дій, передбачених абзацом шостим цієї частини, при проведенні перевірки з питань виявлення порушень, зазначених в абзаці другому цієї частини

100-кратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення

372 300 грн

Абзац 8 частини 2 статті 265 КЗпП — порушення інших вимог трудового законодавства, крім передбачених абзацами другим-сьомим цієї частини

розмір мінімальної заробітної плати

3723 грн

Статтею 53 Закону України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012 № 5067-VI передбачено таку відповідальність за порушення законодавства про зайнятість населення:

1. У разі невиконання роботодавцем протягом року квоти для працевлаштування громадян, зазначених у частині першій статті 14 Закону України «Про зайнятість населення», з нього стягується штраф за кожну необгрунтовану відмову у працевлаштуванні таких осіб у межах відповідної квоти у двократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення. З 01.01.2018 — 7446 грн.

Відповідальність за порушення законодавства про працю — 2018: підстави та розмірЧитайте також: Відповідальність за передчасне знищення документів на підприємстві

2. У разі провадження суб’єктом господарювання діяльності з надання послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном без отримання відповідної ліцензії або наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в іншого роботодавця без отримання відповідного дозволу стягується штраф у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення. З 01.01.2018 — 74 460 грн.

3. У разі неподання або порушення порядку подання суб’єктом господарювання, який надає послуги з посередництва у працевлаштуванні, відповідно до цього Закону України «Про зайнятість населення» відомостей про працевлаштованих ним осіб стягується штраф у двократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення. З 01.01.2018 — 7446 грн.

У разі застосування роботодавцем праці іноземців або осіб без громадянства та осіб, стосовно яких прийнято рішення про оформлення документів для вирішення питання щодо надання статусу біженця:

  • на умовах трудового або іншого договору без дозволу на застосування праці іноземця або особи без громадянства, стягується штраф за кожну особу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення. З 01.01.2018 — 74 460 грн.
  • на інших умовах, ніж ті, що передбачені зазначеним дозволом, або іншим роботодавцем, стягується штраф за кожну особу в десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення. З 01.01.2018 — 37 230 грн.

6. У разі неподання або порушення роботодавцем установленого порядку подання даних, передбачених абзацом третім пункту 4 частини третьої статті 50 Закону України «Про зайнятість населення», стягується штраф у чотирикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення. З 01.01.2018 — 14 892 грн.

У разі порушення суб’єктом господарювання, який надає послуги з посередництва у працевлаштуванні в Україні, вимог частини другої статті 3 Закону України «Про зайнятість населення» стягується штраф у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення. З 01.01.2018 — 37 230 грн.

Відповідальність за порушення законодавства про працю — 2018: підстави та розмір​ Як дізнатися, що перевірятиме інспектор праці під час інспекційного відвідування

Штрафи, накладення яких передбачено цією статтею, є фінансовими санкціями і не належать до адміністративно-господарських санкцій, визначених главою 27 Господарського кодексу України.

Не сплачені у добровільному порядку штрафи стягуються:

  • у судовому порядку регіональними центрами зайнятості на підставі матеріалів справи, що передаються їм територіальними органами Держпраці (щодо штрафів, передбачених частинами другою, п’ятою і шостою статті 53 Закону України «Про зайнятість населення»);
  • у судовому порядку територіальними органами Держпраці (щодо штрафів, передбачених частинами третьою, четвертою і сьомою статті 53 Закону України «Про зайнятість населення»);
  • органами державної виконавчої служби (щодо штрафів, передбачених частиною другою статті 265 КЗпП).

За інформацією Управління Держпраці в Тернопільській області

Підписка на найактуальніші статті

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас у курсі всіх кадрових подій!

Освітні заходи
Освітні заходи
Перевірте свої знання та здобудьте нові
Взяти участь
Інтернет-магазин
Найвигідніша пропозиція
Скористайтеся найвигіднішими пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз
Ми в соцмережах
Знову це надокучливе спливаюче вікно!

Дратує? А Ви зареєструйтеся і спробуйте ще раз!

Витратіть на РЕЄСТРАЦІЮ лише 57 секунд і СКАЧУЙТЕ шпаргалки кадровика, форми, зразки та бланки кадрових документів без обмежень.

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
і скачаю все
Зареєструюся