-

Менеджер по роботі з клієнтами: назвіть посаду за Класифікатором професій

17 травня 2016
19544
Середній бал: 5 із 5

Яку назву посади для штатного розпису можна підібрати за Класифікатором професій для менеджера, який працює з клієнтами та до обов’язків якого належать: комунікація з клієнтами у межах програм лояльності (робота зі скаргами); телефонні дзвінки клієнтам, робота з базами даних контрагентів (обробка інформації, підготовка звітів) та маркетинговими інструментами (підготовка sms- та e-mail-розсилок, розроблення концепції стартових пакетів); взаємодія з партнерами, що надають послуги з аутсорсингу?

Зверніть увагу на кваліфікаційні вимоги

Визначаючи назву посади для штатного розпису, варто звернути увагу на завдання та обов’язки, а також кваліфікаційні вимоги (необхідний освітній рівень, навички, знання, досвід, особисті якості).

Національний класифікатор України ДК 003:2010 «Класифікатор професій», затверджений і введений у дію наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.07.2010 № 327 (далі — КП), містить певну номенклатуру професійних назв у сфері роботи з інформацією, інформування клієнтів тощо.

З-поміж них є й роботи «менеджерського» спрямування, за якими передбачено такі типові завдання та обов’язки:

  • планування, координація та управління роботами з надання інформаційних послуг клієнтам організації;
  • збирання та аналіз інформації про потенційних клієнтів, налагодження ділових зв’язків, надання консультацій тощо;
  • відновлення контактів із неактивними клієнтами, надання інформації щодо нових послуг (можливостей) організації, визначення нових умов співпраці тощо;
  • запрошення на особисті зустрічі, проведення профільних семінарів, презентацій, виставок, конференцій, інших заходів, спрямованих на розширення клієнтської бази;
  • організація привітань із офіційними святами, персональних привітань клієнтів, sms-інформування, інших оповіщень клієнтів, підтримка зворотного зв’язку тощо.

Завдання й обов’язки офісного службовця

У міжнародних системах професійної класифікації застосовується типова професійна назва роботи «Менеджер інформаційного центру» (код 1231) або «Менеджер з розвитку клієнтської мережі» з тим же кодом КП.

Означені професійні назви робіт можуть застосовуватися і в Україні. Адже вони відповідатимуть принципам професійної класифікації. Від базової професійної назви роботи «Менеджер» з кодом КП 1231 може бути утворено назви посад «Менеджер інформаційного центру» або «Менеджер з розвитку клієнтської мережі» шляхом додання уточнюючих слів відповідно до Примітки 2 Додатка В до КП (код КП для «розширених» назв збігається з кодом базової професійної назви роботи).

Водночас, обробка інформації, підготовка звітів — традиційні завдання за такою професійною назвою роботи як «Офісний службовець (інформація)» (код КП 4222).

Відповідно до Міжнародної стандартної класифікації професій 2008 року (ISCO-08) до типових завдань та обов’язків офісного службовця з інформування клієнтів (умовний приклад) належать:

  • приймання вхідних дзвінків та повідомлень від клієнтів щодо запитань за профілем роботи організації, оброблення запитів щодо умов і термінів надання послуг, їх вартості, відповідне інформування клієнтів тощо;
  • ведення електронної (комп’ютерної) бази організації (введення інформації, її оновлення, розсилання клієнтам тощо);
  • диспетчеризація завдань (повідомлень) за необхідності;
  • визначення вартості наданих послуг, товарів відповідно до встановленого тарифу (прейскуранта);
  • відправлення листів, інформаційних бюлетенів, електронних повідомлень клієнтам тощо;
  • консультування клієнтів щодо отримання додаткових послуг.

Кваліфікаційні вимоги до менеджерів передбачають повну вищу освіту, профільний досвід роботи тощо. Водночас офісні службовці повинні мати повну загальну середню освіту або професійно-технічну освіту та обов’язкову професійну підготовку безпосередньо в організації, наявність стажу роботи при цьому не є обов’язковою.

Отже, обирати доречне буде сама організація, залежно від того, які вимоги вона висуне до працівника, який забезпечуватиме клієнтську підтримку та інформування клієнтів.


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Кадровик-01"
logo