Замовляйте онлайн або телефонуйте безплатно 0 800 212 312

Активуйте подарунковий демодоступ

Кадровик-01

8 способів відстояти свою думку

  • 6 серпня 2019
  • 220
  • Середній бал: 0 із 5

Учасники дискусії обговорюють важливі питання, прагнуть переконати один одного у правильності своїх поглядів, захищають, відстоюють і доводять істинність суджень, відкидають ті, які вважають помилковими. Дізнайтеся, як вести аргументований діалог, щоб отримати бажаний результат.

Щоб дискусія дала позитивний результат, правильно поставте мету, визначте предмет обговорення, будьте компетентними в обговорюваних питаннях, опануйте закони логіки та ведення дискусій.

Щоб створити дискусійне міркування:

  • визначте обсяг і зміст предмета міркувань;
  • з’ясуйте його діалектично протилежні властивості, можливі варіанти;
  • сформулюйте тези — можливі відповіді на поставлене дискусійне питання;
  • будуйте міркування дискусійного типу залежно від черговості — монолог-вступ, монолог-твердження, монолог-спростування, монолог-висновок;
  • підберіть системи аргументів для доказу висунутих тез;
  • робіть висновки за дискусією.

Ставтеся з повагою до поглядів і переконань опонента. Налагоджуйте контакт із ним, розмірковуйте про наявні розбіжності, виробіть готовність вислухати думки й ураховуйте їх протягом усієї дискусії. Довіра та взаємна ввічливість позитивно впливають на людину і зрештою на весь перебіг дискусії.

Коли дискусію ведете, щоб перевірити істини, то така дискусія значно розширює кругозір опонентів. Поділяючи думки, люди духовно багатшають.

Бернард Шоу образно сказав: «Якщо у вас є яблуко й у мене є яблуко і ми обмінялися яблуками, то у вас і в мене залишається по одному яблуку, а якщо у вас є ідея й у мене є ідея і ми обміняємося цими ідеями, то в кожного з нас буде по дві ідеї».

Особисте ставлення

Наголосіть на особистому ставленні, перш ніж висловити ідею. Це зблизить вас зі співрозмовником і дасть змогу швидше донести до нього значення суджень. Розпочніть із фрази: «Перш ніж ознайомити вас із проектом, я добре обміркував, як його реалізувати. Я відчуваю, у нас усе вийде!». Потім упевнено вносьте пропозицію. Тепер вас слухатимуть із більшою цікавістю.

Як секретарю організувати бездоганний захід?

Правило «трьох так»

Застосуйте правило «трьох так», щоб опонент швидше погодився з вами. Ваше завдання — отримати від співрозмовника якнайбільше проміжних «так!». Поставте такі запитання, на які він не зможе надати негативну відповідь: «Ми ж із вами прагнемо ухвалити найкраще рішення?» або «Ви хочете досягти результату, чи не так?». Він погодиться з вами. Потім поставте ключове запитання. Тепер йому простіше буде сказати «так!».

Альтернативи

Запропонуйте на вибір кілька варіантів вирішення питання. Заздалегідь продумайте альтернативні пропозиції. Презентуйте їх так, щоб той варіант, який для вас найважливіший, виглядав вигідніше на фоні інших. Проте не перестарайтеся з кількістю альтернатив. Колезі простіше вибрати з двох-трьох варіантів, а не з десятка.

Згода

Вислухайте співрозмовника і погодьтеся з ним хоча б у дрібниці. Визнати, що опонент має слушність, іноді необхідно. Будь-якій людині подобається, коли до її слів ставляться уважно. Співрозмовник почуватиметься так, ніби він формально переміг у розмові й великодушно запитає: «А що ви думаєте із цього приводу?». Тоді й висловлюйте свою думку, але уникайте протиставлення.

Зацікавлення

Висловіть свій погляд у формі запитання. Коли колега бачить, що його думкою цікавляться, його мотивація підвищується. Він охоче береться за справу. Замість того щоб сказати колезі «Прочитай інструкцію і дій», спитайте «Чи не випробовував ти схему № 1?» або «Як ти вважаєш, може, доцільніше використовувати цю схему?».

Міміка і жести

Контролюйте невербальні засоби спілкування — стежте за мімікою та жестами. Зазвичай коли перебуваєте під тиском, ваше тіло видає негативну реакцію. Опонент швидко зрозуміє, що ви нервуєте. Контролюйте себе: уявіть, що берете участь у реаліті-шоу й у режимі онлайн за вами пильнують кілька камер. Поступово ви звикнете постійно «тримати обличчя».

Темп розмови

Диктуйте співрозмовникові свій темп розмови, але робіть це м’яко і непомітно. Щоб досягти своєї мети, налаштуйтеся на одну хвилю з ним. Потрібно, щоб опонент підхопив ваш темп і тембр голосу. Після кожної сказаної фрази говоріть у тому самому темпі, що й співрозмовник, а у кінці речення, навпаки, пришвидшіть або вповільніть темп.

Фрази-конфліктогени

Не використовуйте висловів, які можуть спричинити конфлікт: «Ви помиляєтеся», «Ваша думка неправильна». Будь-яку із цих фраз сприймають як прояв неповаги, тому першою реакцією буде рішучий опір. Потім опонент захоче присадити вас. Результат — ви програєте у дискусії, навіть якщо маєте рацію.

Резюме

У дискусії не можна бути самовпевненим і категоричним, уважати лише свій погляд істиною в останній інстанції. Дискусія вимагає компетентності, ерудиції, знань правил полемічного мистецтва, високої загальної культури, уміння мислити творчо, конструктивно. Це метод виховного впливу на особистість, ефективний спосіб формувати переконання. Підготувала Експертна група MCFR Кадри

logo
Знову це надокучливе спливаюче вікно!

57 секунд на реєстрацію і документ Ваш!


А також шпаргалки, зразки кадрових документів, форми звітів

та цілий банк посадових інструкцій без обмежень.

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
АБО ЗАЙТИ ЧЕРЕЗ СОЦМЕРЕЖІ
Зареєструватися і скачати
Знову це надокучливе спливаюче вікно!

57 секунд на реєстрацію і документ Ваш!


А також шпаргалки, зразки кадрових документів, форми звітів

та цілий банк посадових інструкцій без обмежень.

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
АБО ЗАЙТИ ЧЕРЕЗ СОЦМЕРЕЖІ
Зареєструватися і скачати
×


Які робочі дні перенесуть на суботи у 2020 році?

Скачайте Наказ про перенесення робочих днів

 Дізнайтеся першими