Зустрічають по одежі: дрес-­код орієнтований на споживачів

29 квітня 2016 216
Упровадження дрес-коду та контроль за його додержанням зазвичай покладають на службу персоналу, відділ кадрів. Як зробити, щоб цей захід виявився ефективним, позитивно вплинув на якість роботи та репутацію компанії?

Упровадження дрес-коду та контроль за його додержанням зазвичай покладають на службу персоналу, відділ кадрів. Як зробити, щоб цей захід виявився ефективним,  позитивно вплинув на якість роботи та репутацію компанії?

Плісецька все-таки права…

«Одяг диктує поведінку» — так вважала всесвітньо відома балерина Майя Плісецька. Цей принцип можна спроектувати і на дрес-код — один із інструментів корпоративної культури, покликаний налаштовувати на роботу й дисциплінувати працівників. Якщо людина додержує певних норм в одязі, вона дотримуватиметься й інших правил.

Єдиний стиль у зовнішньому вигляді згуртовує колектив, сприяє зміцненню командного духу. Водночас варто памя`ятати: дрес-код орієнтований, насамперед, на споживачів. Зовнішній вигляд працівників — візитна картка компанії. Одежа має викликати у клієнтів і партнерів відчуття надійності, засвідчувати, що їх цінують, поважають і розуміють. Таким чином, формується зворотний зв’язок — лояльне ставлення клієнтів і партнерів до компанії.

Які ж «одежні» правила діють сьогодні? У діловому стилі вирізняють два напрями:

  • формальний (Business Professional);
  • неформальний (Business Casual ).

Зазвичай у компаніях, де впроваджено дрес-код, керівництво санкціонує стиль Casual у так звані «вільні п’ятниці», або, як їх називають американці та європейці, Casual Friday або Dress Down Friday.

Поринаючи в дослідження модних тенденцій, все частіше натрапляємо на поняття Smart Casual, котре можна інтерпретувати як «елегантна повсякденність». Офіційно цей стиль ще не визначено. Для нього не створено стандартів і не встановлено обмежень. Передбачається, що людина зі смаком і розвиненим почуттям субординації зуміє підібрати робочий гардероб так, щоб не порушуючи етичних норм, вишукано й елегантно підкреслити свою індивідуальність.

Два стандарти: front-office і back-office

Навіть ті керівники, намір яких упровадити дрес-код у компанії зумовлений даниною моді, розуміють: уніфікувати стиль одягу всіх без винятків недоцільно. Варто враховувати характер роботи різних категорій професій. Світ офісних працівників прийнято поділяти на представників front-office і back-office.

До front-office належать:

  • адміністрація — дирекція, правління, керівники відділів, секретаріат;
  • підрозділи, які безпосередньо контактують із клієнтами та партнерами, — відділи збуту, зв’язків із громадськістю, юридичний та фінансовий відділи тощо.

Працівники back-office виконують переважно оперативні функції, пов’язані із забезпеченням функціонування бізнесу, і не контактують із клієнтами. До back-office належать бухгалтерія, частина працівників фінансового відділу, відділи інформаційних технологій, логістики, аналітики тощо.

Відповідно, стандарти щодо зовнішнього вигляду цих працівників доцільно встановити різні. Зокрема, представникам front-office краще додержувати правил формального ділового стилю, а для представників back-office цілком допустимим є Business Casual.

Існує ще одна категорія працівників, діяльність яких (з огляду на специфіку обов’язків) зазвичай розгортається за межами офісу. Це — робітники будівельних фірм, працівники рекламних агенцій, спеціалісти з монтажу, працівники сфери обслуговування тощо. Оптимальний варіант для зазначених категорій — уніформа з символікою компанії.

У багатьох випадках доцільно передбачити два варіанти дрес-коду:

  • більш строгий — для працівників, які спілкуються з клієнтами компанії, представляють інтереси компанії в інших організаціях;
  • менш строгий — для працівників, які весь час перебувають в офісі, не представляють компанію у зовнішньому середовищі і не контактують із клієнтами.

Для яких категорій працівників дотримання дрес-коду передбачено  нормативно-правовими актами? Якими внутрішніми документами треба керуватися, щоб установити корпоративні вимоги й упровадити дрес-код? Відповіді з прикладами у наведеній статті:

Дрес-код: упроваджуємо правильно
(«Кадровик-01», № 12/2015)



Підписка на новини

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої новини. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас у курсі всіх кадрових подій!

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найвигіднішими пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Читачі запитують

Накази на підприємстві

Електронна книга для кадровика та секретаря

Читати






© Кадровик-01, 2017. Усі права захищено
Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів сайту, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції сайту

Свідоцтво про державну реєстрацію
КВ 18746-7546 ПР від 02.03.2012


  • Ми в соцмережах
Неее скачууу-єє-тьсяяя!

А Ви зареєструйтеся і спробуйте ще раз!

Витратіть на РЕЄСТРАЦІЮ лише 57 секунд і СКАЧУЙТЕ шпаргалки кадровика, форми, зразки та бланки кадрових документів без обмежень.

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
і скачаю все
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
×
► пенсії підвищуються;

► скасовуються обмеження на виплату пенсій для працюючих пенсіонерів;

► збільшується страховий стаж для пенсійного забезпечення