Особливості розроблення робочої інструкції прибиральника службових приміщень

15 жовтня 2015 1529
Які особливості робочої інструкції прибиральника службових приміщень? Що потрібно враховувати при розробленні посадової інструкції? Чи має значення специфіка прибирання службових приміщень закладу? Про це та інше повідомляє Міністерство соціальної політики України листом від 27.02.2015 № 78/13/116-15 на прикладі бібліотеки

Які особливості робочої інструкції прибиральника службових приміщень? Що потрібно враховувати при розробленні посадової інструкції? Чи має значення специфіка прибирання службових приміщень закладу? Про це та інше повідомляє Міністерство соціальної політики України листом від 27.02.2015 № 78/13/116-15 на прикладі бібліотеки.

При розробленні робочої інструкції прибиральника службових приміщень, зокрема бібліотеки, слід керуватися Міжгалузевими нормами чисельності робітників, що обслуговують громадські будівлі, затвердженими наказом Мінпраці України від 11.05.2004 № 105 (далі — Міжгалузеві норми). Цим документом визначено, що норма обслуговування технічної бібліотеки одним прибиральником службових приміщень при коефіцієнті заставляння 0,6 і більше становить 550,8 м2.

Коефіцієнт заставляння визначається з відношення площі, яку займають предмети, що знаходяться у приміщенні одного призначення, до всієї площі приміщень.

Окрім того, Міжгалузевими нормами визначено періодичність прибирання службових приміщень, яка встановлюється роботодавцем відповідно до місцевих організаційно-технічних умов.

На одному з етапів розроблення робочої інструкції роботодавець має визначити норму норми обслуговування прибиральниками службових приміщень. Для цього враховують такий перелік робіт:

  • прибирання службових приміщень, сходів;
  • витирання пилу, підмітання вручну та миття вручну або за допомогою машин і пристроїв стін, підлоги, стелі, віконних рам, жалюзі і скла, дверних блоків, меблів та килимових виробів;
  • чищення і дезінфікування раковин та іншого санітарно-технічного устаткування:
    • очищення урн від паперу і промивання їх дезінфікуючими розчинами;
    • збирання сміття та винесення його до встановленого місця;
    • додержання правил санітарії та гігієни в приміщеннях, що прибираються.

Нагадаємо, що відповідно до частини першої статті 50 Кодексу законів про працю України нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень. Тож, якщо у зміну прибирають більше одного разу, то норма обслуговування і норма часу обслуговування перераховуються. У цьому роботодавцю допоможе збірник Типових норм обслуговування для прибиральників виробничих приміщень промислових підприємств, до якого вміщено поправочні коефіцієнти для перерахування норм для різної повторюваності прибирання для приміщень, які не мають відходів. Якщо ж приміщення за зміну проводиться більше одного разу, причому повторне прибирання виконується з меншими витратами часу, оскільки вміщує неповний зміст робіт, то повторюваність прибирання виражають дробовою величиною.

Норма обслуговування для прибиральника службових приміщень становить 8-годинний робочий день.

У Загальних положеннях Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуску 1 «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженого наказом Мінпраці України від 29.12.2004 № 336, передбачено, що конкретний перелік робочих (посадових) обов’язків визначається робочими (посадовими) інструкціями працівників усіх категорій, які розробляють і затверджують роботодавці на основі типової кваліфікаційної характеристики, враховуючи конкретні завдання та обов’язки, функції, права, відповідальність працівників цих груп та особливості штатного розпису підприємства, установи, організації.

За необхідності, завдання та обов’язки, включені до типової кваліфікаційної характеристики тієї чи тієї професії (посади), можуть бути розподілені між окремими виконавцями або коло завдань та обов’язків окремих працівників розширюють з дорученням їм робіт, передбачених для різних груп професій (посад), рівних за складністю, виконання яких не потребує іншої спеціальності, кваліфікації.

Отже, роботодавець (у т. ч. керівник бібліотеки) при розробленні робочої інструкції прибиральника службових приміщень ураховує специфіку прибирання відповідного закладу.

 

Підготувала Ольга Янчіцька,

головний редактор газети «Expertus: Тиждень», редактор «МЦФЕР: Кадри»



Підписка на новини

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої новини. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас у курсі всіх кадрових подій!

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найвигіднішими пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією


Розсилка





© Кадровик-01, 2017. Усі права захищено
Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів сайту, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції сайту

Свідоцтво про державну реєстрацію
КВ 18746-7546 ПР від 02.03.2012


  • Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

Витратіть на реєстрацію лише 57 секунд і отримайте доступ до:

шпаргалок кадровика та секретаря
форм та зразків для скачування
✓ актуальних статей від редакції
✓ докладних відповідей на складні робочі ситуації
✓ найсвіжіших новин для фахівців кадрової справи


У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт
Знадобиться лише хвилина!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
×

Ми не можемо вас відпустити з порожніми руками!

Залишайте свій e-mail та першими дізнавайтеся про наші акційні пропозиції та безплатні вебінари!