-

Уряд спростив порядок проведення люстраційної перевірки

24 лютого 2020
9471
Середній бал: 5 із 5

Запити до ДСА, МВС, СБУ, Офісу Генерального прокурора, НАЗК надсилають, якщо трудова книжка втрачена або поновлена або в послужному списку є інформація, що особа могла обіймати відповідні посади в період, що підлягає перевірці.

Уряд спростив порядок проведення люстраційної перевірки

Як проводити спеціальну та люстраційну перевірки в ОМС ➤

КМУ постановою від 24.01.2020 № 99 уніс зміни до постанови КМУ «Деякі питання реалізації Закону України «Про очищення влади» від 16.10.2014 № 563 (далі — Порядок № 563), зокрема, привів її положення до законодавчих змін, що відбулися з 2016 року:

  • люстраційну перевірку організовує керівник органу або керівник державної служби, до повноважень якого входить звільнення особи щодо якої проводять перевірку;
  • ДФС змінено на ДПС та Держмитслужбу;
  • замість кадрової служби відповідальним структурним підрозділом, що проводить перевірку, є служба управління персоналом або інший відповідальний структурний підрозділ.

Уряд спростив порядок проведення люстраційної перевіркиДізнайтеся, кого перевіряють під час люстраційної перевірки в ОМС

Також Уряд спростив порядок проведення перевірки. Відповідальний структурний підрозділ протягом 10 днів з дня надходження заяви особи, яка підлягає перевірці, перевіряє відомості, наявні в особовій справі такої особи, та/або витяг із послужного списку та подані особою документи. Також перевіряє інформацію в Реєстрі про внесення відомостей про особу. Наявні відомості звіряють з інформацією у заяві щодо незастосування до особи заборон, передбачених Законом України «Про очищення влади». Після цього складають висновок про результати перевірки відомостей про особу за формою згідно з додатком 2-1 до Порядку № 563.

Якщо під час проведення перевірки виявили невідповідність отриманої інформації з заявою про незастосування заборон, про це вказують у висновку.

Запити про проведення перевірки щодо особи, яка підлягає перевірці, надсилають, якщо:

1) у матеріалах особової справи такої особи зазначена інформація, що свідчить про те, що особа обіймала посади в ОВС, інших правоохоронних органах, органах прокуратури в період, що підлягає перевірці, а трудова книжка (послужний список) такої особи втрачена (втрачений, відсутній)/відновлена (відновлений) та/або інформація в матеріалах особової справи свідчить про те, що особа могла обіймати відповідні посади в період, що підлягає перевірці, — до МВС, СБУ, Офісу Генерального прокурора.

На запит органу, що проводить перевірку, правоохоронний орган, у якому працювала особа, надає витяг із послужного списку такої особи;

2) у матеріалах особової справи такої особи зазначена інформація, що свідчить про те, що особа обіймала посаду судді в період, що підлягає перевірці, а трудова книжка такої особи втрачена/відновлена та/або інформація в матеріалах особової справи свідчить про те, що особа могла обіймати зазначену посаду в період, що підлягає перевірці, — до ДСА.

Запити про проведення перевірки надсилають до:

  • НАЗК;
  • ДСА — щодо суддів вищих спеціалізованих судів та Верховного Суду, а до територіальних управлінь ДСА за місцем проживання судді — щодо суддів місцевих та апеляційних судів.

Окрім того, якщо інформація, зазначена в трудовій книжці, послужному списку особи, свідчить про те, що вона не обіймала посади, зазначені у підпунктах 1-10 пункту 2 Порядку № 563, запити до НАЗК не надсилають, крім випадків втрати/відновлення трудової книжки, послужного списку.

Прийняті зміни значно спрощують роботу служби управління персоналом або уповноваженого структурного підрозділу в частині проведення люстраційної перевірки та скорочують строк її проведення.

Ольга Догадіна

провідний експерт MCFR: Кадри

logo