Посадова інструкція директора: чи потрібна?

23 травня 2017
17089
Середній бал: 5 із 5

Запитання

На роботу прийнято директора. Його прийняття оформлено наказом, контракт не укладали. Чи потрібна посадова інструкція для директора підприємства?

Відповідь

Незалежно від наявності чи відсутності контракту з директором, його обов’язки, права  та відповідальність мають бути визначені, як і для будь-якого іншого працівника організації, адже до початку роботи за укладеним трудовим договором працівник має бути ознайомлений зі своїми правами та обов’язками (ст. 29 КЗпП).

Це можна реалізувати таким чином:

  1. Якщо правове положення директора визначено статутними документами (статут, положення про організацію), а саме: зазначено основні завдання, обов’язки, права і відповідальність за виконання покладених трудовим договором функцій, то посадову інструкцію для директора не розробляють. Це  виняток, який передбачено пунктом 6 Загальних положень Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, вміщених до Випуску 1 «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності» ДКХП, затвердженого наказом Мінпраці від 29.12.2004 № 336.
  2. Якщо ж у статуті (положенні) організації не визначено правове положення директора, то посадову інструкцію для директора необхідно розробити. При розробці посадової інструкції слід керуватися зазначеним вище Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників (Випуск 1).