Активуйте подарунковий доступ >

Кадровик01

Чи зазначати код ЄДРПОУ в наказах?

  • 10 липня 2017
  • 1220

Запитання

У багатьох наказах натрапляємо на код ЄДРПОУ. Утім, чітких вимог щодо зазначення цього реквізиту в наказах нормативно-правовими актами не передбачено. Зокрема, бланк наказу, наведений у ДСТУ 4163-2003, не містить поля для коду організації. Чи потрібно зазначати код ЄДРПОУ в наказах?

Відповідь

Оформлення реквізитів організаційно-розпорядчої документації та порядок їх розташування мають відповідати Національному стандарту України «Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів. ДСТУ 4163-2003», затвердженому наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 07.04.2003 № 55 (далі — ДСТУ 4163-2003).

Відповідну настанову містить пункт 11 глави 1 розділу II Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 № 1000/5.

Згідно з пунктом 5.4 ДСТУ 4163-2003 код організації проставляють за Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) після реквізиту «Довідкові дані про організацію». У додатках до ДСТУ 4163-2003 код ЄДРПОУ наявний у бланках листів і не зазначений у бланку конкретного виду документа (наказу). Тож чи зазначати цей код в наказах?

Для нас із вами наказ — це розпорядчий документ. А з погляду бухгалтерського обліку накази окремих видів, скажімо, про прийняття на роботу, надання відпустки, звільнення, є ще й первинними документами.

Відповідно до пункту 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88 (далі — Положення № 88), первинні документи — це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Господарські операції — це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов’язань і фінансових результатів.

Первинні документи повинні мати такі обов’язкові реквізити (п. 2.4 Положення № 88):

  • найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ;
  • назва документа (форми);
  • дата і місце складання;
  • зміст та обсяг господарської операції;
  • одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі);
  • посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
  • особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Залежно від характеру операції та технології обробки даних до первинних документів можуть бути включені додаткові реквізити:

  • ідентифікаційний код підприємства, установи з Державного реєстру;
  • номер документа;
  • підстава для здійснення операцій;
  • дані про документ, що засвідчує особу-одержувача тощо.

Отже, якщо передбачається, що той чи той наказ з кадрових питань підтверджуватиме певні витрати підприємства (у т. ч. на оплату відпустки, нарахування заробітної плати, виплату компенсації за невикористану відпустку при звільненні), код ЄДРПОУ є реквізитом, що з’являється з огляду саме на Положення № 88.

Безумовно, код ЄДРПОУ буде доречним і в наказах з адміністративно-господарських питань, де йдеться про виділення коштів на певні потреби підприємства, установи, організації.

Слід визнати, що на практиці код ЄДРПОУ часто включають ледь не до всіх наказів (навіть до тих, що стосуються суто організаційних питань), аби не замислюватися, чи потрібен статус первинного для документа в певній ситуації.

Ірина Іванченко,
шеф-редактор системи «Expertus: Кадри»,
журналів «Кадровик-01»
та «Довідник секретаря та офіс-менеджера»

Освітні заходи
Освітні заходи
Перевірте свої знання та здобудьте нові
Взяти участь
Інтернет-магазин
Найвигідніша пропозиція
Скористайтеся найвигіднішими пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз
Ми в соцмережах
Знову це надокучливе спливаюче вікно!

Дратує? А Ви зареєструйтеся і спробуйте ще раз!

Витратіть на РЕЄСТРАЦІЮ лише 57 секунд і СКАЧУЙТЕ шпаргалки кадровика, форми, зразки та бланки кадрових документів без обмежень.

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
і скачаю все
Зареєструюся
Вы читали:
Приєднуйтеся до закритого Клубу кадровиків!
Зарегистрируйтесь и вам также будут доступны статьи

Пройдіть швидку реєстрацію і отримайте доступ до:

норм робочого часу на 2019 рік

• штатного розпису з мінімальним окладом у 2019 році

• 48 шпаргалок для безпомилкової роботи

• онлайн-сервісів та калькуляторів

• вебінарів та презентацій

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І продовжити читання
Зареєструватися
×


Скачайте зразок трудового договору 2018

Укладання та зразок трудового договору 2018

 Скачати шаблон  

Кадрові звіти 2019

У 2019 році кадровиків очікує підготовка 13-ти звітів. Які саме звіти доведеться подавати та за якими формами складати, — у таблиці кадрових звітів 2019.

 Скачати таблицю