Архів підприємства як структурний підрозділ

1665

Запитання

Плануємо створити архів на підприємстві. Чи обов’язково це має бути окремий структурний підрозділ, чи архів можна включити до складу, приміром, загального відділу?

Відповідь

Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації всіх форм власності створюють архівні підрозділи для зберігання документів, завершених у діловодстві.

  • організації користування документами зі службовою, виробничою, науковою та іншою метою;
  • забезпечення захисту законних прав та інтересів громадян.

Це передбачено Законом України «Про Національний архівний фонд та архівні установи» від 24.12.1993 № 3814-XII.

Архіви, склад яких зумовлений способом запису інформації і видом носіїв, можна виділити в самостійний підрозділ або такий, що є структурною частиною архіву організації. Також потрібно розробити положення про архів на підприємстві.

Роботу архівних підрозділів з 2015 року регламентують Правила організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженими наказом Міністерства юстиції України від 18.06. 2015 № 1000/5.

Яка організація роботи архіву на підприємстві? Він може бути самостійним структурним підрозділом, а може входити до складу служби діловодства, що залежить від обсягу документації, яка потребує зберігання.

У невеликих організаціях відповідальність за роботу з архівними документами покладають на одного з працівників служби діловодства.

Залежно від складу документації, що підлягає зберіганню в архіві підприємства, можуть бути сформовані:

  • архів управлінської документації;
  • науково-технічний архів;
  • аудіовізуальний архів;
  • архів документації з електронними носіями.

Важливо, що документи з різними носіями інформації зберігають окремо.

До складу архіву управлінської документації входять:

  • закінчені в поточному діловодстві документи постійного та тривалого (понад 10 років) зберігання, створені структурними підрозділами;
  • документи з кадрових питань працівників організації;
  • документи організацій-попередників;
  • документи ліквідованих підвідомчих організацій;
  • документи особового походження, що надійшли на підставі заяв їх власників;
  • друковані видання, що доповнюють архівні документи, необхідні для науково-методичної та інформаційно-довідкової роботи архіву;
  • довідковий та обліковий апарат до архівних документів.


Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найвигіднішими пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Читачі запитують

Накази на підприємстві

Електронна книга для кадровика та секретаря

Читати






© Кадровик-01, 2017. Усі права захищено
Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів сайту, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції сайту

Свідоцтво про державну реєстрацію
КВ 18746-7546 ПР від 02.03.2012


  • Ми в соцмережах
Неее скачууу-єє-тьсяяя!

А Ви зареєструйтеся і спробуйте ще раз!

Витратіть на РЕЄСТРАЦІЮ лише 57 секунд і СКАЧУЙТЕ шпаргалки кадровика, форми, зразки та бланки кадрових документів без обмежень.

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
і скачаю все
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Ось так просто підете і не дочитаєте?



Щоб повернутися до статті, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЯ НА ПОРТАЛІ.

Витратите не більше 1 хв — натомість продовжете читання без перешкод.



У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
і дочитаю
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
×
► пенсії підвищуються;

► скасовуються обмеження на виплату пенсій для працюючих пенсіонерів;

► збільшується страховий стаж для пенсійного забезпечення